Interpretation: essential qualitative research process
Main Article Content
Abstract
In qualitative research, the researcher does much of its work through the interpretation of various sources of information and gradual approach to the subject matter. The interpretation as a process critical and complex approach allows an increasing understanding of the subject matter considered in their individuality and the articulation with other phenomena o events.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Mieles Barrera, M. D. (2001). Interpretation: essential qualitative research process. Praxis, 1(1), 5–7. https://doi.org/10.21676/23897856.491
Section
Reflection article
References
De Tezanos, Araceli, Et al. Escuela y Comunidad: un problema de sentido. Ciup- Universidad Pedagógica, 1983.
Garagalza, Luis. La interpretación de los símbolos. Barcelona: Antrophos, 1990.
Habermas, Jurgen. Conocimiento e interés. Madrid: Santillana, 1998.
Martínez, Miguel. La investigación cualitativa etnográfica en educación. Círculo de lectura alternativa: Bogotá, 1997.
Sandoval C., Carlos A. Investigación cualitativa. Santafé de Bogotá: Icfes-Ascun, 1996.
Garagalza, Luis. La interpretación de los símbolos. Barcelona: Antrophos, 1990.
Habermas, Jurgen. Conocimiento e interés. Madrid: Santillana, 1998.
Martínez, Miguel. La investigación cualitativa etnográfica en educación. Círculo de lectura alternativa: Bogotá, 1997.
Sandoval C., Carlos A. Investigación cualitativa. Santafé de Bogotá: Icfes-Ascun, 1996.