Change emergencies: between the traditional pedagogical model and the necessity of significant learnings

Main Article Content

Ana Martínez Vélez

Abstract

The central intention of this writing is to share with the readers some vicissitudes felt and lived by teachers and students who day to day face the task of wanting to learn, and the eagerness to teach. They share, live and coexist in the way of the education of the professional accounting, although not always in equal spheres, but they coexistence with the same educative problems, they are derived from the pedagogical practices that they are manage into the academic programs of public accountant.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez Vélez, A. (2013). Change emergencies: between the traditional pedagogical model and the necessity of significant learnings. Praxis, 9(1), 73–82. https://doi.org/10.21676/23897856.746
Section
Reflection article
Author Biography

Ana Martínez Vélez, Politécnico Colombiano Jaime Isaza Cadavid

Magíster en Educación Docencia

References

Álvarez D. C. & González, E (1998). Lecciones de didáctica general. Medellín: Edinalco.

Duque, J. (2007): En la búsqueda de las didácticas universitarias. Revista Educación, Comunicación, Tecnología UPB. (3). Recuperado de http://eav.upb.edu.co/RevQ/ediciones/3/189/Enlabusquedadelasdidacticasuniversitarias.pdf

Flórez, R. (1994). Hacia una pedagogía del conocimiento. Santafé de Bogotá: McGraw-Hill.

Franco, R. (1997). Reflexiones Contables. Teoría, Educación y Moral. Medellín: Tipolitografía Real.

González, E. (1999). Corrientes pedagógicas contemporáneas. Medellín: Universidad de Antioquia.

González, M. A. (2009). Horizontes Humanos: límites y paisajes. Manizales. Publicaciones Universidad de Manizales.

Mèlich, J. C. (1994). Del extraño al cómplice. Barcelona: Anthropos.

Ordóñez, S. L. (2008): Reflexiones críticas contables alternas al pensamiento único, Prospectivas Críticas de la Contabilidad. VII Simposio Nacional de Investigación Contable y Docencia. Bogotá: Kempes Ltda.

Pérez, A. (2009): Las estrategias de aprendizaje. Radiografías. Necesarias para su comprensión. Actualidades Investigativas en Educación. (2). Recuperado de http://revista.inie.ucr.ac.cr/articulos/2-2009/archivos/radiografias.pdf

Rivera & Forteza. (2007): La categoría acción en algunas teorías del aprendizaje. Revista Latinoamericana de Educación. (45).

Vieira, T. (2003): El aprendizaje significativo de Ausubel: algunas consideraciones desde el enfoque histórico cultural. Universidades. (26), 37-43. Recuperado http://redalyc.uaemex.mx/redalyc/pdf/373/37302605.pdf